Start Kogo uczymy

Warning: strtotime(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /szkolakpk/libraries/joomla/utilities/date.php on line 56

Warning: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /szkolakpk/libraries/joomla/utilities/date.php on line 198

Warning: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /szkolakpk/libraries/joomla/utilities/date.php on line 198

Zachowania trudne? Dziecko nie mówi? - Możemy pomóc!

Niepubliczna Specjalna Szkoła Podstawowa „Krok po Kroku” im. Edmunda Bojanowskiego jest specjalistyczną placówką przygotowaną na przyjęcie dzieci o zaburzonym rozwoju, które angażują się w zachowania trudne (np. brak podporządkowania się, niszczenie mienia, stereotypie) lub poważne zachowania trudne (np. ataki złości, autoagresja, agresja), a także dzieci, które nie mają umiejętności sprawnego komunikowania się. Wg najnowszych opracowań około 15% dzieci o zaburzonym rozwoju prezentuje zachowania trudne, a około 30% pozostaje niewerbalnymi (brak mowy). Ponad to, obie te trudności często współwystępują, czyniąc życie dziecka i jego rodziny wyjątkowo trudnym, a także powodując, iż dziecko nie może dobrze funkcjonować w placówce edukacyjnej (nawet „specjalnej”) i w życiu codziennym.  W naszej Szkole specjaliści z dziedziny stosowanej analizy zachowania w kompetentny sposób przygotowują plany edukacyjno-terapeutyczne ukierunkowane na rozwijanie kompetencji komunikacyjnych (alternatywne sposoby komunikacji, zwłaszcza Picture Exchange Communication System, PECS) i  społecznych, umiejętności poznawczych, a także niwelowanie problemów w zachowaniu. Głównym celem jest danie dzieciom możliwości przekazywania swoich potrzeb w społecznie akceptowalny sposób, bez konieczności angażowania się w zachowania trudne.